Inglés 6º and 7º ADELA TEACHER

                                                SEMANA No. 37

                                          07 - 10 DE NOVIEMBRE

                                       SEMANA DE NIVELACION 

                                                       6° GRADO

NOTA : TRAER MATERIAL DE TRABAJO A CLASE YA SEA IMPRESO O COPIADO EN UNA HOJA O CUADERNO. SOLAMENTE LOS ESTUDIANTES QUE HAN TENIDO DIFICULTADES EN EL 4° PERIODO.

                                                 ACTIVITY No. 1

                    Resultado de imagen para present continuous worksheets islcollective 

                                            ACTIVITY No.2

 Resultado de imagen para present continuous worksheets islcollective

                                 

                                                SEMANA No. 37

                                          07 - 10 DE NOVIEMBRE

                                       SEMANA DE NIVELACION 

 

NOTA : TRAER MATERIAL DE TRABAJO A CLASE YA SEA IMPRESO O COPIADO EN UNA HOJA O CUADERNO. SOLAMENTE LOS ESTUDIANTES QUE HAN TENIDO DIFICULTADES EN EL 4° PERIODO.

                                                       7° GRADO

 

                                                   ACTIVITY No.1

 Resultado de imagen para present perfect worksheets

                                   ACTIVITY No. 2

           Resultado de imagen para modal verbs worksheets

        

                                    SEMANA No. 36

                         SEXTO GRADO DEL 30 OCT -  03 NOV

                                           ACTIVITY No.1

Resultado de imagen para WORKSHEET PRESENT CONTINUOUS 

ACTIVITY No. 2

   Resultado de imagen para WORKSHEET PRESENT CONTINUOUS

                              ACTIVITY No.3  

                          VOCABULARY OF CLOTHES

         Resultado de imagen para worksheet clothes

                          ACTIVITY No.4

                      

                    VOCABULARY OF CLOTHES 

 

Resultado de imagen para worksheet clothes

Resultado de imagen para worksheet clothes

                                SEMANA No. 35

                       SEXTO GRADO DEL 23 - 27 OCTUBRE

                       VOCABULARY OF TYPES OF FOOD

                                                               ACTIVITY No. 1

ACTIVITY No.2


                                          ACTIVITY No.3

                            PUT  COLOUR AND MATCH THE NAME WITH THE PICTURE

                          Resultado de imagen para types of food worksheets

                                                                            ACTIVITY No. 4

                                   ORGANIZE THE FOOD IN THE PYRAMID AND PUT COLOR
                                                                          Resultado de imagen para types of food worksheets    

                                       WELCOME TO CLASS

SEMANA No. 34
  SEXTO GRADO DEL  17  -20   DE OCTUBRE

              NOTA: EN CADA CLASE LLEVAR DOS ACTIVIDADES PARA TRABAJAR.

TOPIC: CELEBRATIONS

                                                           ACTIVITY No. 1

ACTIVITY No. 2

Festivals Around the Year Vocabulary Exercises
ACTIVITY No. 3

ACTIVITY No. 4

                                               

                                                SEMANA No. 33

                                                   SEXTO GRADO

FIRST CLASS: GRAMMAR PRESENT CONTINUOUS

COGNITIVE PHASE



MODELATION

EJERCITACION

SECOND CLASS: IMPRIMIR PARA DESARROLLAR EN CLASE



 ACTIVITY SECOND CLASS 

SEXTO GRADO









    WELCOME TO FOURTH PERIOD
SIXTH GRADE (6)

GUIA DE APRENDIZAJE

I.E.D. GERMAN VARGAS CANTILLO
Subject: English
Teacher: Lic. Adela Gómez González
Period: IV
Grade: 6°
Topic: Present Progressive or continuous
Eje temático: what are you doing in your free time?
Recursos: cuadernos, tablero, marcadores, fotocopias, videos, fotocopias guías, laminas elaboradas por los estudiantes.

ETAPA 1: Identificar los resultados deseados
METAS DE COMPRENSIÓN. Identifica la estructura gramatical del presente progresivo (Present  progressive) en textos cortos y sencillos en relación con su entorno.



COMPRENSIONES: Los estudiantes:

ü  Reconoce el uso del presente progresivo en actividades que suceden en su entorno.  

ü  Usa adecuadamente las reglas gramaticales para  conjugar los verbos en presente progresivo

ü  Formula y contesta preguntas de forma oral y escrita usando correctamente la estructura gramatical del presente progresivo.

ü  Crea un texto corto y sencillo sobre
una descripción de un evento usando presente progresivo

ü  Demuestra interés y respeto por la clase siguiendo instrucciones dadas lo cual le permite participar activamente de una forma cooperativa.



HILOS CONDUCTORES:

DEMOCRACIA Y PAZ: CONVIVENCIA EN EL AULA

ü  Where is Shakira singing?
ü  What is she cleaning?
ü  What is he doing in the park?
ü  Who is Reading a book?
ü  what is mary studying ?
ü  why is the baby crying?


SABER:
ü  conjugar correctamente el verbo to be en la estructura del presente progresivo
ü  Hace preguntas y respuestas observando imágenes o situaciones
ü   Reconoce verbos en infinitivo.
ü   Reconoce los pronombres personales.
ü   Identifica  el vocabulario de celebrations, foods y clothes

ü  Aprende reglas gramaticales y verbos para construir oraciones.

ü  Observa un diario y comenta sobre las accione de una persona.
ü  Lee un texto y completa espacios en blanco.
ü  Responde a preguntas según lo leído.
ü  Utiliza verbos para completar un mapa conceptual.
ü  Escribe oraciones usando el orden correcto.

SABER HACER:
ü  Utiliza la estructura gramatical del presente progresivo apropiadamente en pequeñas
conversaciones
ü  Completa información sobre su rutina diaria utilizando el presente progresivo.
ü  Escribe o narra sus propias acciones y el de otra persona.
ü  Expresa estados de ánimo y sentimientos personales a través de conversaciones sencillas
ü  Intercambia información relacionada con situaciones cotidianas en el aula de clase.
ü  Elabora un dialogo y lo representa
 
SABER SER:
ü  Valora sus características
personales y las de sus pares.
ü   Respeta las diferencias físicas, culturales, ideológicas, entre
otras, de sus compañeros de clase.
ü  Participa activamente en las actividades.
ü   Interioriza la importancia del
     cuidado personal integral.

ETAPA 2: DESEMPEÑOS DE COMPRENSIÓN
Tareas situadas en contextos reales:
ü  Participa en una conversación
Corta.
ü  Describe las acciones que realiza a diario.
ü  Da y pide información personal.
ü  Se presenta a sí mismo y a otras personas.
ü  Reconoce la importancia por aprender el segundo idioma.

Otras tareas:
ü  Role play.
ü  conversaciones en clases
ü  Sopas de letras
ü  Compromisos sobre conjugación del presente simple
ü  Socialización de información personal (daily routine)
ü  Lottery
ü  Bingo

ETAPA 3: PLAN DE EXPERIENCIA DE ENSEÑANZA
ACTIVIDADES:
ü  Se toman en cuenta los conocimientos previos de los estudiantes a través de una conversación para tratar de dar respuesta a los hilos conductores.
ü  Socialización de las metas de comprensión.
ü  Socialización de los desempeños de comprensión o tareas que deben presentar durante el desarrollo de la temática, con el fin de ayudarlos a conocer hacia dónde vamos y que se espera de ellos.
ü  Explicación general sobre la estructura gramatical del presente progresivo.
ü  Socialización y explicación del tema mediante un mapa conceptual.
ü  Vocabulary: celebration, foods and clothes.

 PROGRAMACIÓN DE CLASES POR SEMANA
SEMANA No.31
1º CLASS
PLAN DE ESTUDIO 4º PERIODO
SIXTH GRADE

ESTANDAR

Puedo expresar mis ideas, sensaciones y sentimientos mediante oraciones cortas y claras con una pronunciación que es comprensible.

Mi ortografía es aceptable aunque cometo errores en palabras que no uso con frecuencia. El lenguaje que domino me permite expresarme sobre temas cotidianos o sobre los que tengo conocimiento, pero es normal que cometa algunos errores básicos

LOGRO


Identifica la estructura gramatical del presente progresivo (Present  progressive) en textos cortos y sencillos en relación con su entorno.
INDICADORES DE LOGRO

1 .Reconoce el uso del presente progresivo en actividades que suceden en su entorno.  
        
2. Usa adecuadamente las reglas gramaticales para  conjugar los verbos en presente progresivo.

3. Formula y contesta preguntas de forma oral y escrita usando correctamente la estructura gramatical del presente progresivo.

4. Crea un texto corto y sencillo sobre
una descripción de un evento usando presente progresivo.

5. Demuestra interés y respeto por la clase siguiendo instrucciones dadas lo cual le permite participar activamente de una forma cooperativa.
TOPICS


Present progressive

Affirmative form
Negative form
Interrogative form

Vocabulary

Celebrations
Foods
clothes



          
                                               









                            2º  CLASS
                                                                 REVIEW
SEMANA No. 32
                                                                 25-29 SEPTEMBER
                                                          VOCABULARY OF VERBS
                                                                  FIRST CLASS
SECOND CLASS

OJO MONTAR ACTIVIDAD




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                                                    WELCOME TO FOURTH PERIOD
SEVENTH GRADE (7)
GUIA DE APRENDIZAJE


I.E.D. GERMAN VARGAS CANTILLO
Subject: English
Teacher: Lic. Adela Gómez González.
Period: IV
Curso: 7°
Topic: FUTURE TENSE (Be going to and will)
Vocabulary : imperatives
Eje temático: what are you doing in Cartagena next week?
Recursos: cuadernos, tablero, marcadores, fotocopias, videos, fotocopias guías, laminas elaboradas por los estudiantes.

ETAPA 1: Identificar los resultados deseados
METAS DE COMPRENSIÓN: Comprendo el uso  de los imperativos (Imperatives) de manera oral y escrita en acontecimientos del diario vivir.  

COMPRENSIONES: Los estudiantes:

ü  Reconoce vocabulario relacionado con verbos para dar las instrucciones del trabajo en clase haciendo uso de los imperativos.
ü  Identifica en textos variados los verbos creando con ellos oraciones de carácter imperativo.
ü  Utiliza los imperativos para elaborar Flash Card con acontecimientos del diario vivir.
ü  Demuestra con su actitud interés, responsabilidad, respeto orden y pulcritud frente a las actividades a realizar en clase.
ü  Identifica la imagen y construye oraciones utilizando los imperativos.

HILOS CONDUCTORES:
            Sostenibilidad

ü  Will you go to the stadium tomorrow?
ü  What are you going to study next year?
ü  When do you see this picture?

Resultado de imagen para don't stop

a.       Church
b.      House
c.       road



SABER:
ü  Identifica las formas verbales del tiempo futuro en inglés.
ü   Comprende textos y enunciados relacionados con diversos temas y personas sobre el futuro en inglés.
ü   Realiza escritos y presentaciones orales tomando en cuenta habilidades y posibilidades en diferentes situación.
ü  Interpreta y elabora pequeños textos en future tense
ü  Realiza ejercicios prácticos en future tense y con los imperatives.
ü  Traduce e interpreta textos con varios párrafos con construcciones en future tense.


SABER HACER:
ü  Hablar y escribir sobre sus situaciones del futuro en inglés.
ü  Comprender la idea principal de textos cortos orales y escritos sobre eventos futuros en inglés.
ü  Realiza oraciones imperative.
ü  Conjuga de manera verbal y escrita verbos en future tense.
SABER SER:
ü  Críticos y reflexivos frente a las actividades programadas en el periodo, mostrando actitud de respeto hacia las opiniones de los compañeros




ETAPA 2: DESEMPEÑOS DE COMPRENSIÓN
Tareas situadas en contextos reales:
ü  Participa en una conversación
Corta, usando future tense and imperatives.

ü  Describe acciones en future tense.

ü  Identifica y resalta planes o acciones en future tense.

ü  Elabora párrafos haciendo uso de la estructura gramatical del future tense.

Otras tareas:

ü  Role play.
ü  conversaciones en clases
ü  Sopas de letras
ü  Compromisos ejercitando la estructura del future tense and imperatives..
ü  Lottery
ü  Bingo

ETAPA 3: PLAN DE EXPERIENCIA DE ENSEÑANZA
ACTIVIDADES:
ü  Se toman en cuenta los conocimientos previos de los estudiantes a través de una exposición para tratar de dar respuesta a los hilos conductores.
ü  Socialización de las metas de comprensión.
ü  Socialización de los desempeños de comprensión o tareas que deben presentar durante el desarrollo de la temática, con el fin de ayudarlos a conocer hacia dónde vamos y que se espera de ellos.
ü  Explicación general sobre la estructura gramatical del future tense and imperatives..
ü  Socialización y explicación del tema mediante un mapa conceptual.
ü  Vocabulary:  verbs and commands.

PROGRAMACIÓN DE CLASES POR SEMANA
SEMANA No.31
1º CLASS
PLAN DE ESTUDIO 4º PERIODO
SEVENTH GRADE

ESTANDAR

 Puedo sostener conversaciones rutinarias para saludar, despedirme, hablar del clima o de cómo me siento.
LOGRO
Comprendo el uso  de los imperativos (Imperatives) de manera oral y escrita en acontecimientos del diario vivir.  
INDICADORES DE LOGROS 

·         Reconoce vocabulario relacionado con verbos para dar las instrucciones del trabajo en clase haciendo uso de los imperativos.
·         Identifica en textos variados los verbos creando con ellos oraciones de carácter imperativo.
·         Utiliza los imperativos para elaborar Flash Card con acontecimientos del diario vivir.
·         Demuestra con su actitud interés, responsabilidad, respeto orden y pulcritud frente a las actividades a realizar en clase.
·         Identifica la imagen y construye oraciones utilizando los imperativos.

TOPICS
Imperatives
Future tense
Will - Be going to (DBA)
Affirmative, negative, interrogative forms and Short answers

Modal verbs
Should
Can
Must… (DBA)


NOTA: en la segunda clase se formaron grupos con el fin de asignarle a cada uno la  temática que  prepararan para exponer.
Temáticas: 
*  verb to be ( present and past)
*  comparative and superlatives.
*  simple past tense
*  past progressive
*  present perfect
*  imperatives
*  future tense: be  going to  and will
*  modal verbs : can, should, must...

SEMANA No. 32
25  - 29 SEPTEMBER
EXPOSITIONS 
VERB TO BE AND COMPARATIVES-SUPERLATIVES






TO BE PAST TENSE







COMPARATIVES  AND SUPERLATIVES









33333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333


                                               WELCOME THIRD PERIOD 
                                                                       III 
                                                        SIXTH GRADE:6º

ESTANDAR: comprendo textos cortos de cierta dificultad sobre actividades cotidianas y de mi interés, otras asignaturas y mi entorno social. Cuando escucho un texto oral, comprendo la información más importante si me resulta familiar. Puedo sostener conversaciones rutinarias para saludar, despedirme, hablar del clima o de cómo me siento.
LOGRO:   Comprende la estructura gramatical del presente simple (Present simple) en oraciones de forma negativa, afirmativa e interrogativa.
INDICADORES DE LOGRO: 
1. Reconoce la estructura gramatical del presente simple en oraciones de forma negativa, afirmativa e interrogativa.

2. Expresa diálogos cortos sobre situaciones cotidianas usando Wh questions con Do  y Does.

3. Escribe un texto corto y sencillo sobre sus rutinas diarias usando  presente simple.

4. Conjuga apropiadamente algunos verbos en presente simple.

5. Demuestra interés y respeto por la clase siguiendo instrucciones dadas lo cual le permite participar activamente de una forma cooperativa.
TOPICS:
1. (Present simple) en oraciones de forma negativa, afirmativa e interrogativa.
2. Connectors : And, first, second, later(DBA) 
3. Vocabulary : Verbs and  Electric appliances.

                                                                    GUIA

I.E.D. GERMAN VARGAS CANTILLO
Subject: English
Teacher: Lic. Adela Gómez González
Period: III
Grade: 6°
Topic: Present Simple
Estrategia de Aula: Teaching for understanding
Eje temático: Daily Routine
Recursos: cuadernos, tablero, marcadores, fotocopias, videos, fotocopias guías, laminas elaboradas por los estudiantes.

ETAPA 1: Identificar los resultados deseados
METAS DE COMPRENSIÓN: Comprende la estructura gramatical del presente simple (Present simple) en oraciones de forma negativa, afirmativa e interrogativa.


COMPRENSIONES: Los estudiantes:

ü  Reconoce la estructura gramatical del presente simple en oraciones de forma negativa, afirmativa e interrogativa.

ü  Expresa diálogos cortos sobre situaciones cotidianas usando Wh questions con Do  y Does.

ü  Escribe un texto corto y sencillo sobre sus rutinas diarias usando  presente simple.

ü  Conjuga apropiadamente algunos verbos en presente simple.

ü  Demuestra interés y respeto por la clase siguiendo instrucciones dadas lo cual le permite participar activamente de una forma cooperativa.



HILOS CONDUCTORES:

DEMOCRACIA Y PAZ: CONVIVENCIA EN EL AULA

ü  What do you do in your free time?
ü  What time do you get up?
ü  when does he arrive?
ü  Where does your mother work?
ü  what does she study?
ü  Do you understand math?


SABER:

ü  Utiliza “there is / there are” para describir lugares.
ü  Hace preguntas y respuestas observando figuras
ü   Reconoce verbos en el tiempo presente.
ü   Reconoce los pronombres
ü   Identifica adverbios de frecuencia.
ü  Aprende reglas gramaticales en tiempo presente para la tercera persona

ü  Observa un diario y comenta sobre la rutina de esta persona.
ü  Lee un texto y completa espacios en blanco.
ü  Responde a preguntas según lo leído.
ü  Utiliza verbos para completar un mapa conceptual.
ü  Escribe oraciones usando el orden correcto.

SABER HACER:
ü  Utiliza la estructura gramatical del presente simple apropiadamente en pequeñas
conversaciones
ü  Completa información sobre su rutina diaria utilizando los adverbios de frecuencia
ü  Escribe o narra su propia rutina  y el de otra persona.
ü  Expresa estados de ánimo y sentimientos personales a través de conversaciones sencillas
ü  Intercambia información relacionada con situaciones cotidianas en el aula de clase.
ü  Elabora un dialogo y lo representa
 
SABER SER:
ü  Valora sus características
personales y las de sus pares.
ü   Respeta las diferencias físicas, culturales, ideológicas, entre
otras, de sus compañeros de clase.
ü  Participa activamente en las actividades.
ü   Interioriza la importancia del
     cuidado personal integral.


ETAPA 2: DESEMPEÑOS DE COMPRENSIÓN
Tareas situadas en contextos reales:
ü  Participa en una conversación
Corta.
ü  Describe las acciones que realiza a diario.
ü  Da y pide información personal.
ü  Se presenta a sí mismo y a otras personas.
ü  Reconoce la importancia por aprender el segundo idioma.

Otras tareas:
ü  Role play.
ü  conversaciones en clases
ü  Sopas de letras
ü  Compromisos sobre conjugación del presente simple
ü  Socialización de información personal (daily routine)
ü  Lottery
ü  Bingo

ETAPA 3: PLAN DE EXPERIENCIA DE ENSEÑANZA
ACTIVIDADES:
ü  Se toman en cuenta los conocimientos previos de los estudiantes a través de una conversación para tratar de dar respuesta a los hilos conductores.
ü  Socialización de las metas de comprensión.
ü  Socialización de los desempeños de comprensión o tareas que deben presentar durante el desarrollo de la temática, con el fin de ayudarlos a conocer hacia dónde vamos y que se espera de ellos.
ü  Explicación general sobre la estructura gramatical del presente simple
ü  Socialización y explicación del tema mediante un mapa conceptual.
ü  Vocabulary: electric appliances

ESTRUCTURACION DEL CONOCIMIENTO



Structures:
Affirmative form = subject + v (conjugate) + complement.
Example: she plays in the park every day
                   You work in a bank
Note: solamente en afirmative form voy a tener en cuentas las reglas en la tercera persona (he-she-it).

Negative form= subject + auxiliary (Do- Does) + v (infinitive) + complement
Example: she does not play in the park
                   You do not work in a bank.

Interrogative form:
 Wh –question + auxiliary (Do-Does) + subject+ v(infinitive) + complement + ?
Examples: where does she play?
                   Does she play in the park?
                   Where do you work?
                   Do you work in a bank?

Remember that:    she –he –it trabajan con el auxiliary Does
                                   I – you – we - they trabajan con el auxiliary Do



MODELACION DEL CONOCIMIENTO






  SEVENTH GRADE 
  THIRD PERIOD
  III

ESTANDAR;
Escribo textos cortos que narran historias y describen personas y lugares que me imagino o conozco; mi ortografía es aceptable aunque cometo errores en palabras que no uso con frecuencia.
También puedo sostener monólogos en los que hago presentaciones breves y doy explicaciones sencillas sobre mis preferencias, actividades y otros temas relacionados con mi entorno e intereses.

LOGRO: 

Identifica el pasado progresivo  (Past progressive) sobre sucesos que fueron que de gran trascendencia para humanidad.

INDICADORES DE LOGRO:


1. Reconoce y usa la estructura gramatical del pasado progresivo por medio de actividades orales.
2. Por medio de imágenes, relata los últimos acontecimientos de su pasado dando cuenta de situaciones que tuvieron relevancia.  
3. Representan diferentes acciones en común utilizando juegos de roles y actividades lúdicas que permitan la construcción de oraciones en pasado progresivo.
4. Demuestra con su actitud interés, responsabilidad, respeto,  orden y pulcritud frente a las actividades a realizar en clase.
5. Crea narraciones escritas y orales sobre eventos vividos, los cuales se ven interrumpidos por sucesos casuales.
TOPICS:
Past progressive.
Affirmative, negative, interrogative forms and Short answers.

Wh-Questions and complete answers.

Present perfect
Affirmative, negative, interrogative forms and Short answers (DBA)


                                                                  GUIA 
                                                             7º  THIRD  PERIOD (III)


I.E.D. GERMAN VARGAS CANTILLO

Subject: English

Teacher: Lic. Adela Gómez González.

Period: III

Curso: 7°

Topic: Past Progressive

Estrategia de Aula: Teaching for understanding

Eje temático: what were you studying in Cartagena?

Recursos: cuadernos, tablero, marcadores, fotocopias, videos, fotocopias guías, laminas elaboradas por los estudiantes.


ETAPA 1: Identificar los resultados deseados
METAS DE COMPRENSIÓN: Identifica el pasado progresivo  (Past progressive) sobre sucesos que fueron que de gran trascendencia para humanidad

COMPRENSIONES: Los estudiantes:

ü  Reconoce y usa la estructura gramatical del pasado progresivo por medio de actividades orales.
ü  Por medio de imágenes, relata los últimos acontecimientos de su pasado dando cuenta de situaciones que tuvieron relevancia.  
ü  Representan diferentes acciones en común utilizando juegos de roles y actividades lúdicas que permitan la construcción de oraciones en pasado progresivo.
ü  Demuestra con su actitud interés, responsabilidad, respeto,  orden y pulcritud frente a las actividades a realizar en clase.
ü  Crea narraciones escritas y orales sobre eventos vividos, los cuales se ven interrumpidos por sucesos casuales.



HILOS CONDUCTORES:
            Sostenibilidad

ü  When was she singing?
ü  Why were they crying?
ü  Where were you washing the car?









SABER:
ü  Identifica las formas verbales del pasado simple y continuo en inglés.
ü   Comprende textos y enunciados relacionados con diversos temas y personas sobre el pasado en inglés.
ü   Realiza escritos y presentaciones orales tomando en cuenta habilidades y posibilidades en diferentes situación.
ü  Interpreta y elabora pequeños textos en past progressive.
ü  Realiza ejercicios prácticos en pasado progresivo.
ü  Traduce e interpreta textos con varios párrafos con construcciones en pasado progresivo.


SABER HACER:
ü  Hablar y escribir sobre sus situaciones del pasado en inglés.
ü  Comprender la idea principal de textos cortos orales y escritos sobre eventos pasados en inglés.
ü  Realiza oraciones completas con la construcción ing.+ complemento.
ü  Conjuga de manera verbal y escrita verbos en gerundio acompañados de to be.

 
SABER SER:
ü  Críticos y reflexivos frente a las actividades programadas en el periodo, mostrando actitud de respeto hacia las opiniones de los compañeros





ETAPA 2: DESEMPEÑOS DE COMPRENSIÓN
Tareas situadas en contextos reales:
ü  Participa en una conversación
Corta, usando past progressive.

ü  Describe acciones en pasado continuo.

ü  Identifica y resalta anécdotas que ocurren en tiempo pasado.

ü  Elabora párrafos haciendo uso de la estructura gramatical del pasado progresivo.

Otras tareas:

ü  Role play.
ü  conversaciones en clases
ü  Sopas de letras
ü  Compromisos ejercitando la estructura del past progressive.
ü  Lottery
ü  Bingo

ETAPA 3: PLAN DE EXPERIENCIA DE ENSEÑANZA
ACTIVIDADES:
ü  Se toman en cuenta los conocimientos previos de los estudiantes a través de una exposición para tratar de dar respuesta a los hilos conductores.
ü  Socialización de las metas de comprensión.
ü  Socialización de los desempeños de comprensión o tareas que deben presentar durante el desarrollo de la temática, con el fin de ayudarlos a conocer hacia dónde vamos y que se espera de ellos.
ü  Explicación general sobre la estructura gramatical del past progressive.
ü  Socialización y explicación del tema mediante un mapa conceptual.
ü  Vocabulary :  verbs










ESTRUCTURACION DEL CONOCIMIENTO









Modelaciòn del conocimiento


EJERCITACION DEL CONOCIMIENTO





Make sentences in the past continuous tense using the verb given in the brackets.

1. The boy ————————— (sleep).
2. I ———————– (read) when the lights went out.
3. She ———————– (wash) the clothes.
4. I ————————- (cook) dinner when the visitors arrived.
5. Julia ————————- (do) her homework at 8 pm.
6. James ————————– (repair) the car.
7. Janet ————————- (rehearse) for the play.
8. Sophia ————————– (wait) for the bus.
9. The birds ————————– (chirp).
10. The boys ———————— (learn) their lesson.




************************************************************************************
************************************************************************************








                                                                       WELCOME
                                                                   SECOND PERIOD
                                                                       6º  Y 7º

                                             6º grade : singular and plural noun (II PERIOD)





7º grade (II PERIOD)
PRESENT PROGRESSIVE OR CONTINUOUS

EXERCISES
LOOK AT THE PICTURE AND WRITE SENTENCES USING PRESENT PROGRESSIVE






CONVERSATION PRESENT PROGRESSIVE
7º grade
Carl
What are you doing?
¿Qué estás haciendo?
Paul
I'm reading this article. I have to finish it today 
Estoy leyendo este artículo.
Tengo que terminarlo hoy día
Carl
Why Do you have to finish it today?
¿Por qué tienes que terminarlo hoy día?
Paul
Because my boss wants the main idea.
Porque mi jefe quiere la idea principal
Carl
What is the article about?
¿De qué trata el artículo?
Paul
It's about job opportunities in Asia
Es acerca de oportunidades de trabajo en Asia
Carl
That sounds interesting
Eso suena interesante
Paul
It is interesting and difficult. I'm trying to understand these numbers
Esto es interesante y difícil.
Estoy tratando de entender esas cifras.
Carl
What is Carla doing on the computer?
¿Qué esta haciendo Carla en la computadora?
Paul
She is helping me. She is looking for information on the internet
Ella esta ayudandome.
Está buscando información por Internet
Carl
Do you need my help?
¿Necesitas mi ayuda?
Paul
Well, thank you. That's very kind of you
Bueno si gracias.
Eso es muy amable de tu parte.

FIRST PERIOD


                                                                   SIXTH GRADE
                                                                        6° GRADE
                                                                    NATIONALITY






         
                                                       SEVENTH GRADE (7)
                                                      SIMPLE PRESENT TENSE











                                                  VIDEO TUTORIAL DEL VERBO TO BE
                                                                                PAST TENSE
                                                                           6° GRADE

                                                                       SIXTH GRADE
                                                                TO BE IN PAST TENSE
                                                                        WAS - WERE


                                                                    seventh grade 
                                                                     superlative

                                                                    My Family


My name is Tomas and I have a big family, I have 3 sisters, Andrea, Samantha and Jennifer.
I also have 2 brothers, John and Peter. I am the youngest of my family I am 9 years old my
sister Andrea is the oldest! , she is 27 years old. We all love to study and to play soccer. My
sister Samantha is the smartest girl in her class and I am the fastest boy in my soccer team, but
My brother Peter is the slowest. John is the smallest person in our family, he is really short!! but
 I still really love my great family!.      
               
                                                              QUESTIONS        
  1.- Who is the youngest of the family?


2.- Who is the oldest of the family?


3.- Who is the smartest person in the class?


4.- Who is the fastest person in the soccer team?


5.- Who is the slowest person in the soccer team?  

 6.- Who is the smallest person in the family?   

                                                     
                                                                 WEEK 13 - 17 MARCH
                                                               SIXTH GRADE ( 6 )

Resultado de imagen para VERB TO BE GRAMMAR PAST TO BE
Resultado de imagen para VERB TO BE GRAMMAR PAST TO BE
Resultado de imagen para VERB TO BE GRAMMAR PAST TO BE

                                                       Resultado de imagen para verb to be past exercises
Resultado de imagen para verb to be past exercises
                            Resultado de imagen para verb to be past exercises                                       
                                                        SEVENTH GRADE (7)
                                                      WEEK MARCH 13 - 17
Resultado de imagen para superlative grammar
Resultado de imagen para superlative grammar
   Resultado de imagen para superlative grammar                                                     Resultado de imagen para superlative exercises
                                                       
                               READING COMPREHENSION COMPARATIVE AND SUPERLATIVE
                                                      SAO PAULO AN ALPHA WORLD CITY

São Paulo is the largest city in South America and the third most populous of the world, with more than 10 million inhabitants. It is the economical capital of Brazil and a very busy place. It is also the richest in culture, parks and museum.
São Paulo is centered around the Praça da Sé, where there is a stone mark symbolizing the “point zero” of the city. The subway system is  cheap and efficient but it covers only a few areas of the city, although extensions are being made. The most interesting neighborhoods and places to visit include Jardins, Itaim and The Ibirapuera Park.

The main tourist attractions in the city include the different neighborhoods with their special Italian, Japanese or Arabic influence. They have their own characteristic atmosphere and it is a lot of fun to walk around, go to one of the many small restaurants or have a drink somewhere.

Brazilians say that Paulistanos (São Paulo locals) live to work and to eat which is certainly true. Food in São Paulo is the best in the country. You can find it from a variety of restaurants from the simplest delivery place to the fine expensive ones.

São Paulo is also very much a party town. You can get stuck in the traffic in the middle of the night when party animals return from their hunt.


Automotive traffic in São Paulo is complicated, especially in main routes all along the weekdays and gets worse at rush hours (from 8 a.m. to 10 a.m. and from 6  p.m.  to 8 p.m. ). On the weekend traffic is good with some impediments in places where there are bars, shopping centers or other public attractions.

               

São Paulo
has the largest underground transportation system in Brazil the “Metro”. However, it is not as comprehensive as the trains in Europe or North America but it covers the most important areas.

A) After you have read the previous text, read the next questions and choose the most accurate one.

1. What time does the traffic get worse in São Paulo ?
a) It gets worse during rush hours.
b) From 8 to 10 a.m. only.
c) In the mornings, from 8  to 10 a.m. and in the  evenings from 6 to 8. p.m.

2.  Where is São Paulo located?
a) São Paulo is between Itaim and Ibirapuera park.
b) It is centered where there in a Stone Mark .
c) It is near a beach.

3)  Why is São Paulo the largest city in South America?
a) Because of the amount of inhabitants, it has more than 10 million people.
b) Because it has a variety in museums and parks which attracts many tourists.
c) Because of its growing economics and rich culture.

4) Who are the Paulistanos ?
a) People who work  in popular restaurants around São Paulo.
b) The local people from the largest city of South America.
c) It is not mentioned in the text.

5)  What are the most interesting neighborhoods in the city?
a) Jardins and Itaim are included as the most fascinating ones.
b) There is only one which is Praça da Sé.
c) The most interesting ones are those who have foreign influences.


B) Find a synonym for  the next  words in the text, the words are in bold

           InHabitants       a. laborers                  b. person              c. animals       d. people
            Main                         a. unimportant                    b.  mild                          c. principal           d. Intensity
                Impediments           a. Benefits                            b. complications          c. Assistance         d. Aid
                Stuck                         a. confused                           b. perplexed                  c. progress            d. trapped
               Comprehensive     a. understandable     b. complete           c. exclusive      d. unlimited

1.1 Answer the following questions about your  city:

1. What is the name of your city?
____________________________________________________________
2. Where is it?
____________________________________________________________
3. What is the city like?
____________________________________________________________
4. How big is the city?
____________________________________________________________
5. What is the best thing about it?
____________________________________________________________
2. Checking your vocabulary 

1.2 Write the adjectives in the correct column. Some can go in more than one column


Modern, new, huge, beautiful, elegant, tall, big, quiet, rich, polluted, dangerous, fantastic, old, ugly, small, noisy, poor, safe,  wonderful, sunny, dry, exciting , wet, busy, cold ,luxurious, crowded, hot, interesting , cosmopolitan, windy.

     WATHER                                                       BUILDINGS                                        CITY
* ______________                                ___________________            _______________________
*____________ ___                               __________________             _______________________                       
*________________                             __________________               _______________________
*________________                             __________________               _______________________
*________________                             __________________                _______________________
* ________________                            ___________________              _______________________

1.3 Fill in the blanks with the appropriate form of the adjective.
1. London is the _______________ (big/bigger/biggest) city in the United Kingdom.
2. Manchester is _______________ (wet/wetter/wettest) than Rome.
3. Moscow is  _______________ (cold than/colder  than/cold as) Munich.
4. I think that Istanbul is the ___________________ (more beautiful/most beautiful /beautifullest) city in the world.
5. In my opinion, Tokyo is ____________________ (more interesting than/ most interesting) Mumbai.

2. Read through this text about Prague and decide on the best answer for each blank
                                                                            PRAGUE

Prague is one of the (1)________ popular tourist destinations in Europe. After all the political changes of the early 1990's, the capital of the Czech Republic began to take advantage of its beautiful cultural and architectural heritage to attract ________(2)  tourists than ever before.

Prague is a ________(3)  city than many people imagine and it is _______(4)  easy to move around this wonderful city on foot. Public transport is ________(5)  in Prague than in ________(6) other European cities but it is often _______ (7)  to walk, enabling you to appreciate marvelous buildings you might have missed if you had been sitting on a bus or a train.

___________(8)  people leave the city of Prague without commenting on the splendid food and drink available here. Eating out here is a ________(9)  than it used to be but you can still have a three course meal for around $15 without any problems.

 2.1 After you have read the text match the best answer for each blank.

1. a. more             b. most                  c. very

2. a. bigger            b. more                  c. many

3. a. smaller          b. more small       c. smallest

4. a. very               b. more                  c. such

5. a. very cheap   b. more cheap      c. cheaper

6. a. every             b. most                  c. more

7. a. better            b. more good        c. most good

8. a. some             b. much                                c. little

9. a. very cheaper               b. little more expensive      c. little cheaper

                Writing
3. Using the information from the chart below  make a comparison between  two cities Los Angeles and New York. You need to include adjectivescomparatives and superlatives, places that people can visit and the activities that you can do there. Do not forget to include linking words: First, second, and , so , because, but, then, finally.   (70 –  90 words)   
                      




City
Places to visit
Population
Area
Settled
Temperature
Los Angeles






-Malibú
-Beverly Hills
-Disneyland
-Grauman’s Chinese Theater
-Hollywood’s walk of fame.
3,857,799
inhabitants
469.3 square miles
1781
57.2 degrees F (January)
74.1 degrees F (July)

New York
-Statue of Liberty
-Times Square
-Central Park
-Broadway
-Brooklyn Bridge
-Empire State
8,336,697
inhabitants
308.9 square miles
1625 
31.8F (January)
76.7 F (July)

                  














                                        
                                           comparatives
                                             7º GRADE

https://www.englishwsheets.com/adjectives-4.html.
dale click en el enlace y practica el comparative. Exercise No. 1
                                               
                                                    EXERCISE No. 2

A. WRITE THE COMPARATIVE FORMS OF THE ADJECTIVES:

tall taller
1. fast ____________
2. heavy ____________
3. dangerous ____________
4. small ____________
5. large ____________
6. light ____________
7. rare ____________
8. common ____________
9. bad ____________
10. good ____________ 

B. CORRECT THE SENTENCES

1. Cats are popularer than snakes.
__________________________________
2. Pigs is more intelligent than other animals. 
__________________________________
3. Turtles are slow than crocodiles.
__________________________________
4. Elephants are heavyer than pigs. 
__________________________________
5. Bears are more rare than snakes.
__________________________________ 

COMPARATIVE ADJECTIVES

1. I am ___________ (tall) my sister.
2. My mum thinks that cats are ___________ (good) pets than dogs.
3. Cycling is one of ___________ (dangerous) sports.
4. I want to have ___________ (big) car.
5. A blue whale is ___________ (heavy) twenty-five elephants.
6. You look ___________ (thin) last month. Have you lost weight?
7. Bicycles are ___________ (slow) cars.
8. She is ___________ (nice) person I know.
9. What is ___________ (good) film you´ve seen?
10. Computers are ___________ (cheap) mobile phones.
11. Is your brother ___________ (tall) you?
12. I think Spanish is ___________ (easy) Japanese.
13. Our dog is ___________ (nice) your dog.
14. Glass bottles are ___________ (good) plastic bottles.
15. I think Rafael Nadal is ___________(good) tennis player in Spain.
16. Sharks are ___________ (dangerous) other fish.
17. This situation is ___________ (serious) the last one.
18. He is ___________ (smart) his brother.
19. My brother wanted ___________ (expensive) trainers in the shop.
20. Today is ___________ (good) day of the year.
21. Daniela is ___________ (funny) me.
22. My house is ___________ (larger).
23. Mount Everest is ___________ (high) mountain in the world.
24. The sea is ___________ (large) a lake.
25. My job is ___________ (easy) yours.
26. London is ___________ (big) city in England.
27. This car is ___________ (comfortable) yours.
28. He is ___________ (rich) man in town.
29. I am ___________ (strong) you.
30. A baby blue whale gets ___________ (big) a great white shark. 

                                              semana del 20 al 24 de febrero
                                                                    6 grade
                                           Reading comprehension : This is my grand father

   Hello everyone! My name is Lucy and this is my beloved grandfather! His name is Tim and he is my best friend. My grandfather is sixty-four years old and he is retired now, so he has plenty of time to be and play with me. I love him very much and I know he loves me too. We usually spend a lot of time together.
   He is a widow and he lives with me, my father, my mother and my brother Kevin. We live in a big house in Fort Collins, Colorado. My grandfather is a very tall and strong man! Can you see me on his shoulders in this picture? He is really strong! My grandfather is a patient and caring man and sometimes I think he is a magician. He’s always guessing what I want to do or to eat or what I feel inside!… When I am sad, he always makes me laugh with his funny faces. He puts me on his shoulders, he tells me many stories (I know they are imaginary, but I pretend they are real!), he even sings for me!

   Everyday my grandfather Tim prepares my breakfast, he drives me school and picks me up at the end of classes, he helps me with my school work, he takes me to the swimming-pool, he plays chess with me and he counts the stars with me. You know, my grandfather is the only grown-up I know who truly understands me. I love him very much!

Match the words from the text with their equivalent on the right.

beloved
well-built
big
tolerant
strong
large
patient
loving
caring
adored
funny
make-believe
imaginary
unreal
pretend
adult
grown-up
comic

True or False? Correct the false ones.
  1. Lucy’s grandfather is named John.
______________________________
  1. He is a teacher.
______________________________
  1. They spend a lot of time together.
______________________________
  1. Lucy has got a sister_____________________________________
  2.  Her grandfather lives alone_________________________________
Answer the questions about the text.

  1. How old is Lucy’s grandfather?
_______________________________
  1. Who is Kevin?
_______________________________
  1. Where does Lucy live?
_______________________________
  1. Is Lucy’s grandfather strong?
_______________________________
  1. Why does Lucy think he is a magician?
_______________________________
  1. What does Lucy’s grandfather do when she is sad?
_______________________________
  1. Does her grandfather tell her true or real stories?
_______________________________
  1. How does Lucy go to school?
_______________________________
  1. Who prepares Lucy’s breakfast?

________________________________ 

                                                           vocabulary of occupations
                                                                  sexto grado 6


                                                     


                                                               VERB TO BE
                                                             PRESENT TENSE

                                                     semana del 13 al 17 de febrero






Reading Comprehension about Penelope Cruz

Penelope Cruz Penelope Cruz is a beautiful Spanish actress and Oscar winner. She is in more than 40 films and Vicky Christina Barcelona is one of her best films. It is about two young Amercian women in Barcelona and the director is Woody Allen from New York. It is a brilliant film and is now available on DVD. Penelope Cruz is also a trained ballet dancer and is fluent in Spanish, French, Italian and English. She is 1.63 m tall. She is a vegetarian and her hobby is dominoes. Penelope’s family is from Alcobendas near Madrid. Her mother’s name is Encarna and she is a hairdresser. Her father’s name is Eduardo and he is a car mechanic. Her brother is also called Eduardo and he is a singer. Her sister Monica is an actress like Penelope and she is famous on TV in Spain. More great films with Penelope Cruz are Captain Corelli’s Mandolin and All the Pretty Horses and in Spanish Belle Epoque and All About My Mother. Her next film is called Nine. Penelope’s friend is Javier Bardem and he is also a famous international film star. He is in the film Vicky Christina Barcelona with Penelope and he is also an Oscar winner too. Javier is in more than 25 films. One of his best films is No Country for Old Men. His Oscar is for this film. He is 1.83 m tall and his hobbies are painting and rugby. Javier is the son of famous Spanish actress Pilar Bardem. His brother and sister are actors and his grandparents too. Other great films with Javier are Before Night Falls, The Sea Inside and Mondays in the Sun. 
 Some Questions 
1 Who is the director of Vicky Christina Barcelona? ............................................................................................................................ 
2 How tall is Penelope Cruz? ............................................................................................................................ 
3 Is she a vegetarian? ............................................................................................................................
 4 What is her mother’s name? ............................................................................................................................
 5 What is her father’s job? ............................................................................................................................ 
6 Is her sister also famous? ............................................................................................................................ 
7 Is Javier Bardem also an Oscar winner? ............................................................................................................................ 
8 How tall is Javier? ............................................................................................................................
 9 What are Javier’s hobbies ............................................................................................................................

HOMEWORK

READING COMPREHENSION

My Name’s Angel Suarez. I’m the big brother of Mariana
Suarez. I’m From Peru but right now I’m living in Rio de Janeiro.
it’s in Brazil but it isn’t the capital. Rio Is fun and the climate
is brilliant. Its population is six million in general aspect is
a big city. The city is famous for its Carnival, The Rio de Janeiro
Carnival also for the statue of Christ the Redeemer. What’s
my favorite place in Rio ?

Copacabana Beach! Rio is a fantastic city with one big problem
Poverty. I Forgot to tell you my dream, my dream is to return to
 Peru to be reunited with my family and apply all the knowledge
 I learned here there to make a change in its way of thinking
 of the society.

 
 





                                                                                                                                                          

                                                                                                         
My Name’s Mariana Suarez. I’m the younger sister of Angel Suarez. I’m from Lima. It’s the capital of Peru. My brother doesn’t live with me , because his job is in Brazil. He left me when I was very young. My country is famous for its rich history, especially for its ruins, for the Machu Picchu ruins. Lima is a big city that is working day by day to find its prosperity. And its recognition word wide. Finally I will tell you my dream My dream is to make my family proud of me, I want to give back all the love and attention my family gave me and still gives me every day there for I’m dedicated to my studies because the dream of my family is to see me as a professional. Lima is a crowded city, with one big problem inequality among its citizens .
·         Where Is Mariana From ?


·         Where Is Angel From ?


·         Which City Is Famous For Its Ruins ?


·         Where Is Angel Currently Living ?


·         What’s The Problem In Rio ?


·         Is The Population Of Brazil Seven Million ?


·         Is There A Carnival In Rio ?


·         What’s The Problem In Peru ?


·         Why Did Angel Move To Brazil ?


·         Why Is Mariana Dedicated To Her Studies ?
 

·         What Is Mariana And Angel Dream ?

 

·         When Did Angel Move To Brazil ?


                                                       


                                                           ADJECTIVES
                                                      SEVENTH GRADE ( 7º)







                                                          SUSAN`S FAMILY

             

READ THE DESCRIPTIONS, FIND THE PEOPLE AND WRITE THE NAME IN THE RIGHT 

EXAMPLE: SUSAN IS WEARING A STRIPPED T-SHIRT AND A SKIRT. SHE IS TRYING TO CATCH A BUTTERFLY.

1,  PAM IS SUSAN’S SISTER. SHE HAS GOT BLONDE HAIR. SHE IS WEARING A SHIRT AND A SKIRT. 
SHE IS____________________
2.  PETRA IS SUSAN’S MOTHER. SHE HAS GOT SHORT BLACK HAIR. SHE HAS GOT A CAMERA IN HER 
__________________
3.  SIMON IS SUSAN’S COUSIN. HE IS WEARING A T-SHIRT AND SHORTS. 
HE IS LOOKING AT THE ______________________
4. KARL IS SUSAN’S FATHER. HE IS TALL AND THIN. HE IS WEARING A STRIPPED T-SHIRT AND TROUSERS. HE IS _____________________
5.  MANOLO IS SUSAN’S GRANDFATHER. HE IS WEARING GLASSES; HE IS SITTING UNDER THE UMBRELLA. HE IS LOOKING AT SOME ____________________________
6.  DANIELA IS SUSAN’S AUNT. SHE IS WEARING A STRIPPED T-SHIRT AND A SKIRT. 
SHE IS FEEDING THE _____________________
7.  KELLY IS SUSAN’S GRANDMOTHER.SHE IS WEARING A BLACK DRESS. SHE IS VERY HAPPY. SHE IS LOOKING AT SOME ________________________
8. FRED IS SUSAN’S BROTHER. HE IS WEARING A STRIPPED T-SHIRT  AND JEANS. HE IS KICKING THE BALL.

1 comentario: